element5-digital-OyCl7Y4y0Bk-unsplash

Nowoczesna klasa

Optymalne wyposażenie nowoczesnych sal lekcyjnych

Doradztwo technologiczne dla cyfrowych szkół. Z poradami ekspertów i rekomendacjami

Nowoczesna technologia w klasie nie zastępuje treści nauczania, ale wyraźnie sprzyja interakcji i dynamice w klasie. Pomaga również w przygotowaniu i kontynuacji materiału lekcyjnego. Tutaj znajdziesz sprawdzone i nowe rozwiązania dla każdego budżetu back-to-school!

Treść

Przy wyborze odpowiedniego wyposażenia medialnego należy zawsze orientować się na aktualne standardy techniczne i pedagogicznie oraz sensowne połączenie sprzętu. W ten sposób można zaoszczędzić sobie niepotrzebnych, wielokrotnych zakupów. W tym celu udostępniamy Państwu pomoc w orientacji i podejmowaniu decyzji oraz liczne wskazówki ekspertów, które pozwolą na bezpieczny wybór odpowiedniego wyposażenia do sal lekcyjnych każdej wielkości.

Uwaga: Można u nas zamawiać także wygodnie na fakturę z odroczonym terminem płatności.

P8200108-1000x500

Kompletny zestaw szkoła cyfrowa

Kompletny zestaw zawierający wszystko, co potrzebne do cyfrowego nauczania w szkole: wysokiej jakości projektor interaktywny z pasującą do niego tablicą, kamerą dokumentową do wizualizacji wszelkich przedmiotów związanych z nauczaniem, drukarkę Epson z technologią EcoTank do oszczędnych wydruków w najwyższej jakości, a także mocne głośniki do solidnego nagłośnienia sali. Wszystkie urządzenia zostały przetestowane przez naszych ekspertów.

Rekomendacja zestawu - Cyfrowa Szkoła

Stare i nowe wyposażenie szkoły

Jeśli zajrzysz dziś do sali lekcyjnej, to obok klasycznej tablicy znajdziesz zwykle rzutnik (OHP), a w niektórych przypadkach także odpowiedni ekran projekcyjny. Projekcje są jednak często wykonywane tylko na ścianę. Stopniowo sale lekcyjne posiadają też tablice, ale często tylko w salach tematycznych, gdyż zakup tablicy wiąże się już z większymi kosztami . Z drugiej strony w salach lekcyjnych można również spotkać monitory, ale często służą one jedynie jako zamiennik dawnego wózka telewizyjnego. Zwykle brakuje im odpowiedniej wielkości, a także interaktywności. Coraz częściej w klasach szkolnych stosuje się również projektory . Nie jest to jednak jeszcze standard, choć powinno tak być.

Oprócz braku środków, często brakuje czasu na zapoznanie się z nowymi mediami. Szczególnie w przypadku oprogramowania, jak to ma miejsce w przypadku tablic interaktywnych, ilość czasu, jaką musiałby zainwestować poszczególny nauczyciel i oczywiście opiekun, jest dość duża. Ponieważ tworzenie materiałów dydaktycznych zajmuje już sporą część czasu, często nie ma go wystarczająco dużo, aby zająć się mediami lub samą technologią. Dlatego też zaletą jest, jeśli wykorzystywane systemy nie są zbyt skomplikowane, a obsługa jest intuicyjna.


Kolejną kwestią, którą należy rozważyć, jeśli to możliwe, jest wykorzystanie starszych materiałów. Ponieważ wiele treści zachowuje swoją wyjątkowość lub ich znaczenie nie zmienia się w dłuższej perspektywie, w niektórych obszarach można wykorzystać również materiały, które niekoniecznie pochodzą z epoki cyfrowej. Ponieważ są one dostępne tylko w formie analogowej lub jako przedmioty, często trudno jest przenieść je na projektory, tablice lub wyświetlacze. Dokumenty można oczywiście skanować, ale często wiąże się to z dużym nakładem pracy, który jest zbyt czasochłonny. Ale i na to są rozwiązania, które chcielibyśmy Państwu przedstawić.

thumbup-nobubble

Ważne kryteria wyboru

Tutaj znajdą Państwo najważniejsze kryteria wyboru i zalecane cechy techniczne dla wszystkich istotnych urządzeń. Dodatkowo podajemy odpowiednie przykłady zastosowań dla danego urządzenia. W przypadku zalecanych cech technicznych uwzględniamy zalecenia dotyczące sprzętu IT sprzyjającego nauce dla szkół Medienberatung NRW.

beamer-mobil-nobubble-inverted

Projektory

Projektory to wciąż sprawdzony sposób na prowadzenie prezentacji, wygłaszanie wykładów i pokazywanie treści multimedialnych. Są łatwe w użyciu i większość ludzi jest z nimi zaznajomiona.

Lehrer_bluebox_b

Ponadto projektory powinny spełniać następujące minimalne wymagania:

  • format obrazu 16:9 lub 16:10
  • rozdzielczość obrazu co najmniej 1 280 x 720 lub 1 280 x 800 (WXGA)
  • przyłącza VGA, HDMI i ewentualnie DVI
  • krótki czas pracy po wyłączeniu
  • poziom hałasu poniżej 30 dB
  • jasność powyżej 3.500 lumenów

Rekomendacje naszych szkolnych projektorów

Do projektorów
landing-fernbedienung-banner

Rodzaje ekranów:

  • Ekrany na statywie nadają się do elastycznego zastosowania z projektorami mobilnymi, ale mogą być również używane stacjonarnie.
  • Ekrany ramowe są montowane na stałe na ścianie jak rama obrazu i dlatego nadają się tylko do użytku stacjonarnego, zwłaszcza w przypadku rzutników o bardzo małej odległości.
  • Ekrany z napędem elektrycznym mogą być montowane na suficie lub na ścianie i mogą być zwijane i rozwijane elektrycznie. Nadają się do stosowania z projektorami ze standardową soczewką.
  • Ekrany manualne mogą być montowane w podobny sposób jak ekrany elektryczne i mogą być zwijane i rozwijane ręcznie. Nadają się do stosowania z projektorami ze standardową soczewką.

Nasze zalecenia dotyczące płótna

schueler-interaktives-whiteboard

Zalety

  • zapisywanie i edytowanie treści
  • ponowne wykorzystanie zapisanych treści
  • brak cieniowania podczas prezentacji
  • oprogramowanie producenta i różne szablony
  • zasada motywacji
  • bezpyłowa praca
  • prosta obsługa

Nasze rekomendacje dotyczące tablic interaktywnych

dokukameras_back2school

Więcej korzyści

  • wizualizacja i cyfryzacja dowolnych obiektów (książek, małych przedmiotów itp.)
  • prosta konfiguracja i obsługa
  • brak kosztów dodatkowych (np. za folie transparentne)
  • szczegółowe odwzorowanie
  • zazwyczaj może być również używana jako kamera internetowa

Nasze zalecenia dotyczące kamer do dokumentów

displays_back2school

Więcej korzyści

  • dłuższy czas pracy niż w przypadku projektorów
  • mniejsza wrażliwość na światło
  • prosta, intuicyjna obsługa
  • niewielki lub zerowy hałas podczas pracy
  • bardzo dobra jakość obrazu

Nasze zalecenia dotyczące wyświetlaczy

TN
VA
IPS
Kontrastniski do wysokiegobardzo wysokibardzo wysoki
Wierność odwzorowania kolorówniskabardzo wysokabardzo wysoka
Stabilność kąta widzeniaakceptowalna do dobrejbardzo dobrabardzo dobra
Pobór mocyniskiumiarkowanywysoki
Rozdzielczość obrazu
Format obrazu
WXGA (1.280 x 800)16:10
WUXGA (1 920 x 1 200)16:10
Full HD (1 920 x 1 080)16:9
display_rotate_landing_content

Monitory powinny spełniać następujące minimalne wymagania:

  • proporcje obrazu 16:9 lub 16:10
  • rozdzielczość obrazu min. 1.920 x 1.080
  • przekątna ekranu min. 22 cale
  • znak jakości TCO06

Nasze zalecenia dotyczące monitorów

Tobias Berg i Oliver Stenzel - osoby kontaktowe w dziale zakupów i sprzedaży - piszą na szybie

Czy masz jeszcze inne pytania?

Chętnie doradzimy Ci również osobiście - czekamy na Twój telefon lub e-mail! Jeśli wolisz, abyśmy oddzwonili do Ciebie bezpłatnie, po prostu zostaw nam teraz swoje dane kontaktowe.