Projektory JVC
Wysokiej klasy projektory 4K eShift japońskiej firmy JVC cieszą się doskonałą opinią, zwłaszcza wśród fanów kina domowego.
Firmowa technologia D-ILA, która oznacza wyjątkowo wysoką rozdzielczość i jasność obrazu, jest cechą wyróżniającą wysokiej jakości projektory JVC.
Co więcej, układy D-ILA w projektorach JVC są specjalnie zoptymalizowane pod kątem wymagań projekcji 4K, dostarczając niezapomnianych wrażeń kina domowego w rozdzielczości 3840 x 2160 pikseli.
Dowiedz się więcej o specjalnych cechach projektorów kina domowego JVC 4K-eShift od naszych wyszkolonych ekspertów!
Filtr
Filtry
cm
cm
cm
Obszar zastosowania
Projektor o ultrakrótkiej odległości:
Do użytku w salach konferencyjnych i klasach szkolnych opracowano specjalne projektory krótkodystansowe wyposażone w obiektyw szerokokątny. Projektory te są również zazwyczaj wykorzystywane do pracy z tablicami interaktywnymi. Projektory te mają możliwość wyświetlania dużego obrazu z bardzo małej odległości. Projektory ultrakrótkoogniskowe są niezwykle popularne w kręgach prezenterów, ponieważ po pierwsze obraz nie jest zasłaniany, gdy prezenter stoi przed ekranem. Po drugie, prezenter nie jest lub jest tylko nieznacznie oślepiony przez projektor. Zwiększenie tego efektu oferują projektory ultrakrótkoogniskowe, które wyświetlają odpowiednio duży obraz z odległości zaledwie kilku centymetrów.
Do użytku w salach konferencyjnych i klasach szkolnych opracowano specjalne projektory krótkodystansowe wyposażone w obiektyw szerokokątny. Projektory te są również zazwyczaj wykorzystywane do pracy z tablicami interaktywnymi. Projektory te mają możliwość wyświetlania dużego obrazu z bardzo małej odległości. Projektory ultrakrótkoogniskowe są niezwykle popularne w kręgach prezenterów, ponieważ po pierwsze obraz nie jest zasłaniany, gdy prezenter stoi przed ekranem. Po drugie, prezenter nie jest lub jest tylko nieznacznie oślepiony przez projektor. Zwiększenie tego efektu oferują projektory ultrakrótkoogniskowe, które wyświetlają odpowiednio duży obraz z odległości zaledwie kilku centymetrów.
ANSI Lumenów
Istnieją różne metody pomiaru jasności rzutników i projektorów, które skutkują różnymi wartościami. W zależności od standardu i metody, brane są pod uwagę takie czynniki jak środowisko pomiarowe, źródło światła i projekcja.
Skutkuje to nazwami jednostek, takimi jak ANSI lumen, ISO lumen lub LED lumen, które nie są bezpośrednio porównywalne ze sobą.
ANSI lumen:
Najczęściej stosowany i znormalizowany pomiar jasności projektorów. Opiera się na ustalonych specyfikacjach dla środowiska pomiarowego i umożliwia precyzyjne porównanie wartości.
ISO lumenów: (około 0,99 ANSI lumenów)
Alternatywny standardowy pomiar zgodny z normą ISO, który działa podobnie do ANSI lumenów. Zwykle jest tylko nieznacznie niższy, około 0,99 ANSI lumenów odpowiada 1 ISO lumenowi.
Lumen LED: (około 1,3-2,4 ANSI lumenów)
Specyfikacja jasności używana specjalnie dla projektorów LED. Jest ona często wyższa niż ANSI lumenów, ponieważ nie są stosowane żadne standardowe standardy pomiaru. Współczynnik wynosi od 1,3 do 2,4 w porównaniu do ANSI lumenów.
CVIA lumenów: (około 1,8-2,5 ANSI lumenów)
Standard opracowany specjalnie dla rynku chińskiego. Uwzględnia dodatkowe kryteria, takie jak całkowita jasność systemu. Jasność CVIA lumenów odpowiada około 1,8-2,5 ANSI lumenów.
Uwaga:
Nasze filtry sklepowe używają tylko lumenów ANSI. Aby zapewnić porównywalność między jednostkami, konwertujemy inne specyfikacje na lumeny ANSI przy użyciu średnich wartości.
Skutkuje to nazwami jednostek, takimi jak ANSI lumen, ISO lumen lub LED lumen, które nie są bezpośrednio porównywalne ze sobą.
ANSI lumen:
Najczęściej stosowany i znormalizowany pomiar jasności projektorów. Opiera się na ustalonych specyfikacjach dla środowiska pomiarowego i umożliwia precyzyjne porównanie wartości.
ISO lumenów: (około 0,99 ANSI lumenów)
Alternatywny standardowy pomiar zgodny z normą ISO, który działa podobnie do ANSI lumenów. Zwykle jest tylko nieznacznie niższy, około 0,99 ANSI lumenów odpowiada 1 ISO lumenowi.
Lumen LED: (około 1,3-2,4 ANSI lumenów)
Specyfikacja jasności używana specjalnie dla projektorów LED. Jest ona często wyższa niż ANSI lumenów, ponieważ nie są stosowane żadne standardowe standardy pomiaru. Współczynnik wynosi od 1,3 do 2,4 w porównaniu do ANSI lumenów.
CVIA lumenów: (około 1,8-2,5 ANSI lumenów)
Standard opracowany specjalnie dla rynku chińskiego. Uwzględnia dodatkowe kryteria, takie jak całkowita jasność systemu. Jasność CVIA lumenów odpowiada około 1,8-2,5 ANSI lumenów.
Uwaga:
Nasze filtry sklepowe używają tylko lumenów ANSI. Aby zapewnić porównywalność między jednostkami, konwertujemy inne specyfikacje na lumeny ANSI przy użyciu średnich wartości.
Rozdzielczość
Uchwała:
Rozdzielczość projektora to maksymalna liczba punktów obrazu (pikseli), jaką projektor może wyświetlić w oparciu o naturalnie istniejącą technologię, czyli bez konwersji lub przycinania obrazu. Rozdzielczość natywna to liczba pikseli, jaką projektor fizycznie posiada do wyświetlenia obrazu. Projektor zwykle interpoluje rozdzielczość, gdy otrzymuje sygnał obrazu o wyższej rozdzielczości niż rozdzielczość natywna. W takim przypadku może wystąpić brak szczegółów obrazu lub ogólne rozmycie wyświetlanego obrazu. Jeśli projektor otrzymuje sygnał obrazu o rozdzielczości niższej niż natywna, to również interpoluje, skaluje obraz do rozdzielczości natywnej, oblicza odpowiednie dodatkowe piksele, jeśli to możliwe bez zmiany informacji o obrazie. Wadą w tym przypadku jest to, że chociaż obraz jest wyświetlany większy niż podawany, oryginalne pojedyncze piksele mogą stać się znacznie bardziej widoczne, ponieważ są pomnożone przez konwersję.
4K:
4K odnosi się do rozdzielczości 3840 x 2160 lub Ultra High Definition Television (UHDTV). Rozdzielczość ta odpowiada 4-krotnej rozdzielczości Full HD. Do nagrywania filmów w takiej rozdzielczości potrzebne są specjalne kamery, które mogą nagrywać w rozdzielczości około 8 megapikseli (4K).
Full HD:
Terminem Full HD określa się urządzenia, które mogą fizycznie wyświetlać lub wyprowadzać sygnały HDTV w pełnej (1920 x 1080 pikseli) rozdzielczości.
1080p:
1080p to specyfikacja pionowych linii obrazu. Dotyczy to między innymi rozdzielczości 1920 x 1080. Litera "p" w tym przypadku oznacza pełne klatki, więc wszystkie linie obrazu są wyświetlane jednocześnie.
1080i:
1080i to specyfikacja pionowych linii obrazu. Spójnik "i" w tym przypadku oznacza pola. Sygnał ten jest zwykle wyświetlany interpolowany (np. przez urządzenia o rozdzielczości 1280 x 720 HDready). Interpolacja cyfrowo dodaje piksele, ale też oferuje lekkie rozmycie. Z kolei w odtwarzaniu 1080p wykorzystywane są pełne klatki.
Rozdzielczość projektora to maksymalna liczba punktów obrazu (pikseli), jaką projektor może wyświetlić w oparciu o naturalnie istniejącą technologię, czyli bez konwersji lub przycinania obrazu. Rozdzielczość natywna to liczba pikseli, jaką projektor fizycznie posiada do wyświetlenia obrazu. Projektor zwykle interpoluje rozdzielczość, gdy otrzymuje sygnał obrazu o wyższej rozdzielczości niż rozdzielczość natywna. W takim przypadku może wystąpić brak szczegółów obrazu lub ogólne rozmycie wyświetlanego obrazu. Jeśli projektor otrzymuje sygnał obrazu o rozdzielczości niższej niż natywna, to również interpoluje, skaluje obraz do rozdzielczości natywnej, oblicza odpowiednie dodatkowe piksele, jeśli to możliwe bez zmiany informacji o obrazie. Wadą w tym przypadku jest to, że chociaż obraz jest wyświetlany większy niż podawany, oryginalne pojedyncze piksele mogą stać się znacznie bardziej widoczne, ponieważ są pomnożone przez konwersję.
4K:
4K odnosi się do rozdzielczości 3840 x 2160 lub Ultra High Definition Television (UHDTV). Rozdzielczość ta odpowiada 4-krotnej rozdzielczości Full HD. Do nagrywania filmów w takiej rozdzielczości potrzebne są specjalne kamery, które mogą nagrywać w rozdzielczości około 8 megapikseli (4K).
Full HD:
Terminem Full HD określa się urządzenia, które mogą fizycznie wyświetlać lub wyprowadzać sygnały HDTV w pełnej (1920 x 1080 pikseli) rozdzielczości.
1080p:
1080p to specyfikacja pionowych linii obrazu. Dotyczy to między innymi rozdzielczości 1920 x 1080. Litera "p" w tym przypadku oznacza pełne klatki, więc wszystkie linie obrazu są wyświetlane jednocześnie.
1080i:
1080i to specyfikacja pionowych linii obrazu. Spójnik "i" w tym przypadku oznacza pola. Sygnał ten jest zwykle wyświetlany interpolowany (np. przez urządzenia o rozdzielczości 1280 x 720 HDready). Interpolacja cyfrowo dodaje piksele, ale też oferuje lekkie rozmycie. Z kolei w odtwarzaniu 1080p wykorzystywane są pełne klatki.
Szumy urządzenia
Szum roboczy:
Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Nie można więc porównywać projektorów dokładnie przez specyfikację głośności.
Decybel (dB):
Oczywiście każdy projektor emituje szum pracy spowodowany funkcją chłodzenia przez wentylator. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory nie są więc dokładnie porównywalne przez specyfikację głośności.
Tom:
Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to podawane przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory te nie są więc do końca porównywalne pod względem objętości.
Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Nie można więc porównywać projektorów dokładnie przez specyfikację głośności.
Decybel (dB):
Oczywiście każdy projektor emituje szum pracy spowodowany funkcją chłodzenia przez wentylator. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory nie są więc dokładnie porównywalne przez specyfikację głośności.
Tom:
Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to podawane przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory te nie są więc do końca porównywalne pod względem objętości.
Typ projektora
DLP:
DLP to technika projekcyjna. Dzięki technologii DLP światło jest wysyłane przez obracające się koło kolorów. W nowszych projektorach DLP zwiększono już liczbę segmentów kolorów na obrotowym kole barw z sześciu do nawet ośmiu, aby uzyskać lepsze mieszanie kolorów. Kolorowe światło jest kierowane na układ DLP, w którym znajdują się mikrolusterka. Na każdy piksel przypada jedno mikrolusterko. Z każdego pojedynczego mikrolustra obraz jest przekazywany przez soczewkę na ekran projekcyjny, gdzie pojawia się teraz obraz.
Efekt tęczy:
Efekt tęczy występuje w zasadzie we wszystkich 1-chipowych projektorach DLP. Jednak tylko około jedna trzecia wszystkich użytkowników zauważa ten efekt. Gdy obrazy są generowane przez projektory DLP, określony kolor koła barw jest kolejno wyświetlany na ekranie dla każdego piksela i interpretowany przez oko widza jako odpowiedni kolor o określonej jasności/intensywności. Im więcej segmentów ma koło kolorów projektora DLP i im szybciej się obraca lub steruje nim układ DLP, tym efekt tęczy jest mniejszy. Odczuwalne jest wtedy miganie barw koła barw (czerwono-zielono-niebieskie, ewentualnie inne), częściowo przy pełnych, także nieruchomych obrazach, częściowo przy ruchomych, ale szczególnie przy krawędziach między jasnymi i ciemnymi obszarami obrazu. Efekt ten można zaobserwować również w obrazach o wysokim kontraście lub ciemnych, albo gdy zawartość obrazu zmienia się gwałtownie, np. w filmach akcji. Widzowie, którzy zauważyli ten efekt, zgłaszają między innymi od lekkich bólów głowy do silnych bólów i zawrotów głowy.
LCD:
LCD (liquid crystal display) to technologia projekcyjna. Światło lampy jest dzielone przez lustro dichroiczne na trzy podstawowe kolory: czerwony, zielony i niebieski (3LCD). Rozszczepione światło jest filtrowane przez polikrzemowy panel ciekłokrystaliczny pracujący dla każdego koloru. W ten sposób powstają monochromatyczne obrazy, które są nakładane przez pryzmat, tworząc obraz na ekranie. Szczególnie wysokiej jakości beamery wykorzystują cztery panele (4LCD). W przypadku beamerów 4LCD wyodrębniony jest również kolor żółty. To wzmocnienie podkreśla ekspozycję koloru żółtego.
LCoS:
LcoS jest techniką projekcyjną. Technologia ta również wykorzystuje panele ciekłe, ale panele nie są podświetlane jak w przypadku technologii LCD. Za panelami znajdują się lustra, które są podobne do technologii DLP. Lustra te znacznie redukują efekt fly screen i pozwalają uzyskać wyższe wartości kontrastu.
Tylna projekcja:
Wiele projektorów jest przystosowanych do tzw. projekcji tylnej. W przypadku projekcji tylnej wymagany jest odpowiednio półprzezroczysty ekran (ekran do projekcji tylnej). W przypadku projekcji tylnej projektor jest umieszczony za ekranem, a odpowiedni tryb jest włączony w menu projektora. Funkcja ta zapewnia lustrzane odbicie obrazu. Zaletą tylnej projekcji jest to, że obraz nie jest przesłaniany w obszarze przed ekranem, gdy ludzie przechodzą przed obrazem w stożku światła między projektorem a ekranem. Do projekcji tylnej potrzebne są projektory o większej mocy świetlnej, ponieważ dużo światła jest tracone przy przechodzeniu przez ekran. Ponieważ ekrany z powierzchnią do projekcji tylnej mają wysoki współczynnik wzmocnienia, zmniejsza się kąt widzenia, dlatego widzowie powinni być ustawieni jak najbardziej centralnie przed ekranem. Ten rodzaj tylnej projekcji jest szczególnie popularny w branży eventowej.
Projektory krótkodystansowe:
Do użytku w salach konferencyjnych i klasach szkolnych opracowano specjalne projektory krótkodystansowe wyposażone w obiektyw szerokokątny. Projektory te są również powszechnie wykorzystywane do pracy z tablicami interaktywnymi. Projektory krótkoogniskowe mają właściwość wyświetlania dużego obrazu z bardzo małej odległości. Funkcja ta jest niezwykle popularna w kręgach prezenterów, ponieważ z jednej strony niewiele obrazu jest zasłonięte, gdy prezenter stoi przed ekranem. Po drugie, prezenter nie jest lub jest tylko nieznacznie oślepiony przez projektor. Zwiększenie tego efektu oferują projektory ultrakrótkoogniskowe, które wyświetlają odpowiednio duży obraz z odległości zaledwie kilku centymetrów.
DLP to technika projekcyjna. Dzięki technologii DLP światło jest wysyłane przez obracające się koło kolorów. W nowszych projektorach DLP zwiększono już liczbę segmentów kolorów na obrotowym kole barw z sześciu do nawet ośmiu, aby uzyskać lepsze mieszanie kolorów. Kolorowe światło jest kierowane na układ DLP, w którym znajdują się mikrolusterka. Na każdy piksel przypada jedno mikrolusterko. Z każdego pojedynczego mikrolustra obraz jest przekazywany przez soczewkę na ekran projekcyjny, gdzie pojawia się teraz obraz.
Efekt tęczy:
Efekt tęczy występuje w zasadzie we wszystkich 1-chipowych projektorach DLP. Jednak tylko około jedna trzecia wszystkich użytkowników zauważa ten efekt. Gdy obrazy są generowane przez projektory DLP, określony kolor koła barw jest kolejno wyświetlany na ekranie dla każdego piksela i interpretowany przez oko widza jako odpowiedni kolor o określonej jasności/intensywności. Im więcej segmentów ma koło kolorów projektora DLP i im szybciej się obraca lub steruje nim układ DLP, tym efekt tęczy jest mniejszy. Odczuwalne jest wtedy miganie barw koła barw (czerwono-zielono-niebieskie, ewentualnie inne), częściowo przy pełnych, także nieruchomych obrazach, częściowo przy ruchomych, ale szczególnie przy krawędziach między jasnymi i ciemnymi obszarami obrazu. Efekt ten można zaobserwować również w obrazach o wysokim kontraście lub ciemnych, albo gdy zawartość obrazu zmienia się gwałtownie, np. w filmach akcji. Widzowie, którzy zauważyli ten efekt, zgłaszają między innymi od lekkich bólów głowy do silnych bólów i zawrotów głowy.
LCD:
LCD (liquid crystal display) to technologia projekcyjna. Światło lampy jest dzielone przez lustro dichroiczne na trzy podstawowe kolory: czerwony, zielony i niebieski (3LCD). Rozszczepione światło jest filtrowane przez polikrzemowy panel ciekłokrystaliczny pracujący dla każdego koloru. W ten sposób powstają monochromatyczne obrazy, które są nakładane przez pryzmat, tworząc obraz na ekranie. Szczególnie wysokiej jakości beamery wykorzystują cztery panele (4LCD). W przypadku beamerów 4LCD wyodrębniony jest również kolor żółty. To wzmocnienie podkreśla ekspozycję koloru żółtego.
LCoS:
LcoS jest techniką projekcyjną. Technologia ta również wykorzystuje panele ciekłe, ale panele nie są podświetlane jak w przypadku technologii LCD. Za panelami znajdują się lustra, które są podobne do technologii DLP. Lustra te znacznie redukują efekt fly screen i pozwalają uzyskać wyższe wartości kontrastu.
Tylna projekcja:
Wiele projektorów jest przystosowanych do tzw. projekcji tylnej. W przypadku projekcji tylnej wymagany jest odpowiednio półprzezroczysty ekran (ekran do projekcji tylnej). W przypadku projekcji tylnej projektor jest umieszczony za ekranem, a odpowiedni tryb jest włączony w menu projektora. Funkcja ta zapewnia lustrzane odbicie obrazu. Zaletą tylnej projekcji jest to, że obraz nie jest przesłaniany w obszarze przed ekranem, gdy ludzie przechodzą przed obrazem w stożku światła między projektorem a ekranem. Do projekcji tylnej potrzebne są projektory o większej mocy świetlnej, ponieważ dużo światła jest tracone przy przechodzeniu przez ekran. Ponieważ ekrany z powierzchnią do projekcji tylnej mają wysoki współczynnik wzmocnienia, zmniejsza się kąt widzenia, dlatego widzowie powinni być ustawieni jak najbardziej centralnie przed ekranem. Ten rodzaj tylnej projekcji jest szczególnie popularny w branży eventowej.
Projektory krótkodystansowe:
Do użytku w salach konferencyjnych i klasach szkolnych opracowano specjalne projektory krótkodystansowe wyposażone w obiektyw szerokokątny. Projektory te są również powszechnie wykorzystywane do pracy z tablicami interaktywnymi. Projektory krótkoogniskowe mają właściwość wyświetlania dużego obrazu z bardzo małej odległości. Funkcja ta jest niezwykle popularna w kręgach prezenterów, ponieważ z jednej strony niewiele obrazu jest zasłonięte, gdy prezenter stoi przed ekranem. Po drugie, prezenter nie jest lub jest tylko nieznacznie oślepiony przez projektor. Zwiększenie tego efektu oferują projektory ultrakrótkoogniskowe, które wyświetlają odpowiednio duży obraz z odległości zaledwie kilku centymetrów.
Proporcje obrazu
Format:
Wyświetlany obraz jest wyświetlany w formacie (współczynniku proporcji) określonym przez projektor. O formacie decyduje również rozdzielczość projektora (patrz również wpis Rozdzielczość). Format ekranu jest zwykle wybierany na podstawie formatu obrazu z rzutnika. Najczęściej spotykane formaty to 4:3, 16:9 i 16:10.
Wyświetlany obraz jest wyświetlany w formacie (współczynniku proporcji) określonym przez projektor. O formacie decyduje również rozdzielczość projektora (patrz również wpis Rozdzielczość). Format ekranu jest zwykle wybierany na podstawie formatu obrazu z rzutnika. Najczęściej spotykane formaty to 4:3, 16:9 i 16:10.
Kontrast
Kontrast:
Kontrast odzwierciedla gradację pomiędzy najjaśniejszym i najciemniejszym punktem. Określa się to od bieli przez szarość do czerni. Im wyższy kontrast, tym dokładniej można rozpoznać poszczególne gradacje pomiędzy poszczególnymi sekcjami. W realnym użytkowaniu kontrast odgrywa jednak rolę właściwie tylko w zaciemnionych pomieszczeniach, gdyż światło przeciwdziała kontrastowi. Dlatego też kontrast odgrywa raczej podrzędną rolę w urządzeniach prezentacyjnych. Należy również zauważyć, że kontrast jest określany różnie w zależności od technologii. Często skutkuje to bardzo różnymi wartościami na papierze.
Poziom czerni:
Poziom czerni wskazuje najniższą wartość światła projekcji, która jest osiągana przy wyświetlaniu czarnego obrazu. Im lepszy poziom czerni, tym bardziej ciemne kolory / czarne tony są podkreślone w obrazie.
Kontrast odzwierciedla gradację pomiędzy najjaśniejszym i najciemniejszym punktem. Określa się to od bieli przez szarość do czerni. Im wyższy kontrast, tym dokładniej można rozpoznać poszczególne gradacje pomiędzy poszczególnymi sekcjami. W realnym użytkowaniu kontrast odgrywa jednak rolę właściwie tylko w zaciemnionych pomieszczeniach, gdyż światło przeciwdziała kontrastowi. Dlatego też kontrast odgrywa raczej podrzędną rolę w urządzeniach prezentacyjnych. Należy również zauważyć, że kontrast jest określany różnie w zależności od technologii. Często skutkuje to bardzo różnymi wartościami na papierze.
Poziom czerni:
Poziom czerni wskazuje najniższą wartość światła projekcji, która jest osiągana przy wyświetlaniu czarnego obrazu. Im lepszy poziom czerni, tym bardziej ciemne kolory / czarne tony są podkreślone w obrazie.
Pozioma korekcja Keystone
Korekcja Keystone w poziomie:
Jeśli to możliwe, projektor powinien być zawsze ustawiony pod kątem prostym i poziomym do ekranu, aby uzyskać optymalny efekt. W praktyce jednak nie zawsze jest to możliwe. Z tego powodu prawie wszystkie beamery są wyposażone w korekcję pionowego keystone'a, a niektóre modele również w korekcję poziomego keystone'a. Funkcja ta cyfrowo kompensuje i koryguje zniekształcenia trapezowe obrazu. Ponadto istnieje również automatyczna korekcja geometrii obrazu, dzięki której projektor automatycznie wykrywa pochylenie i sam się dostosowuje.
Przesunięcie:
Większość projektorów nie wyświetla obrazu na wprost, ale z lekkim przesunięciem pionowym w dół lub w górę ( w zależności od rodzaju instalacji są np. instalacje stołowe lub sufitowe, w których takie przesunięcie jest przydatne). To tak zwane przesunięcie można skompensować za pomocą pionowej korekcji geometrii obrazu (uwaga: utrata jakości!) lub funkcji lens shift (optyczne, bezstratne rozwiązanie) (jeśli projektor jest dostępny).
Jeśli to możliwe, projektor powinien być zawsze ustawiony pod kątem prostym i poziomym do ekranu, aby uzyskać optymalny efekt. W praktyce jednak nie zawsze jest to możliwe. Z tego powodu prawie wszystkie beamery są wyposażone w korekcję pionowego keystone'a, a niektóre modele również w korekcję poziomego keystone'a. Funkcja ta cyfrowo kompensuje i koryguje zniekształcenia trapezowe obrazu. Ponadto istnieje również automatyczna korekcja geometrii obrazu, dzięki której projektor automatycznie wykrywa pochylenie i sam się dostosowuje.
Przesunięcie:
Większość projektorów nie wyświetla obrazu na wprost, ale z lekkim przesunięciem pionowym w dół lub w górę ( w zależności od rodzaju instalacji są np. instalacje stołowe lub sufitowe, w których takie przesunięcie jest przydatne). To tak zwane przesunięcie można skompensować za pomocą pionowej korekcji geometrii obrazu (uwaga: utrata jakości!) lub funkcji lens shift (optyczne, bezstratne rozwiązanie) (jeśli projektor jest dostępny).
wejścia
HDMI:
Cyfrowe połączenie do transmisji obrazu i dźwięku. Niezbędne do uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu (HDTV). Ponieważ HDMI 1.4 (High Speed) nadaje się do przesyłania treści 3D w Full HD. Dla uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu w UHD, 4K lub HDR odpowiednie jest połączenie przez HDMI 2.0a i wyższe. Należy stosować HDMI 2.1 lub wyższy od 120Hz odświeżania w 4K.
VGA:
Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do analogowej transmisji obrazu. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu do pozostałych połączeń analogowych oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji.
DisplayPort:
Złącze DisplayPort to połączenie zgodne ze standardem VESA, służące do przesyłania danych obrazu i dźwięku. Oprócz szyfrowania HDCP, obsługiwane jest również DPCP. Ze względu na niewielkie rozmiary, złącze to jest najczęściej stosowane w notebookach. Dodatkowym małym wariantem jest MiniDisplayPort, który jest wykorzystywany przede wszystkim w urządzeniach Apple.
DVI:
DVI (Digital Visual Interface) to interfejs służący do przesyłania danych wideo. Przez DVi-A można przesyłać tylko sygnały analogowe, przez DVI-D tylko sygnały cyfrowe, a przez DVI-I oba rodzaje sygnałów.
USB:
USB (Universal Serial Bus) służy do sterowania i zarządzania projektorem (USB-B). W niektórych urządzeniach biznesowych pliki biurowe i obrazy mogą być również prezentowane bezpośrednio za pomocą pamięci USB lub przez wejście USB (USB-A) można podłączyć mysz.
Toslink:
Połączenie Toslink jest połączeniem sygnału optycznego, które działa na zasadzie światłowodu. Służy do cyfrowej transmisji sygnałów audio. Konstrukcja optyczna oferuje mniejszą podatność na zakłócenia od zewnętrznych wpływów magnetycznych i elektrycznych. Połączenie to jest najczęściej stosowane w obszarze odtwarzaczy DVD / Blu-ray i porównywalnych urządzeń w połączeniu z amplitunerem AV, jeśli te pracują z sygnałami dts lub Dolby Digital.
YUV:
Połączenie YUV, zwane również Y Cb/Pb Cr/Pr lub połączeniem komponentowym, jest analogowym połączeniem wideo z trzema kanałami (kanałem natężenia światła i dwoma kanałami koloru). Jakościowo jest to najlepsze analogowe połączenie wideo.
Kabel komponentowy:
Złącze YUV przesyła sygnały analogowe trzema przewodami (Y=czarny i biały UV=kolory). YUV służy do transmisji HDTV i jest kompatybilny np. z Cinch.
S-Video:
Połączenie S-Video jest również nazywane połączeniem S-VHS lub Hosiden. W porównaniu do połączenia wideo Cinch pracuje z dwoma kanałami (jasność/kolor). Pod względem jakości jest nieco lepiej niż w przypadku połączenia wideo Cinch, ale są też ograniczenia. Można je tłumaczyć podatnością sygnału, co przejawia się np. w zniekształceniach obrazu.
Cinch:
Połączenie wideo cinch jest również nazywane połączeniem kompozytowym. Aby łatwiej było go rozpoznać, zazwyczaj jest on obszyty żółtym kolorem. Ponieważ transmisja odbywa się tylko jednym kanałem, jakość obrazu jest na niskim poziomie.
D-Sub15:
Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do przesyłania obrazu w sposób analogowy. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu z innymi złączami analogowymi oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji.
RS232:
Interfejs RS232 może być używany do sterowania lub zarządzania projektorem.
Mini Jack:
Za pomocą jednopinowego Mini Jack można przesyłać monofoniczne sygnały audio, za pomocą dwupinowego stereo sygnały audio, a za pomocą trzypinowego stereo sygnały audio i dane obrazu.
Scart:
Scart to złącze, które można wykorzystać do przesyłania analogowych sygnałów audio i wideo. Jest on kompatybilny z innymi złączami analogowymi, takimi jak RCA czy S-Video.
ARC:
Kanał zwrotny audio, zwany również ARC lub audio return channel, został wprowadzony wraz z wersją HDMI 1.4 w celu zmniejszenia ilości okablowania pomiędzy komponentami HDMI. Kanał zwrotny audio biegnie przez istniejący kabel HDMI. Dlatego nie trzeba już podłączać dodatkowego kabla dla dźwięku. Oba urządzenia muszą jednak obsługiwać ARC. Wszystkie formaty plików audio, które są również przesyłane przez interfejs SPDIF, mogą być przesyłane przez kanał zwrotny audio. Należą do nich Dolby Digital, Digital Theatre Sound i PCM audio. Przykładowo, połączenie pomiędzy telewizorem (w tym odbiornikiem) a amplitunerem AV może być wykonane za pomocą kabla HDMI. Dźwięk z telewizora jest przekazywany za pomocą kabla HDMI. Wcześniej dla sygnałów audio wymagany był dodatkowy kabel cyfrowy (koncentryczny lub Tos-Link).
Cyfrowe połączenie do transmisji obrazu i dźwięku. Niezbędne do uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu (HDTV). Ponieważ HDMI 1.4 (High Speed) nadaje się do przesyłania treści 3D w Full HD. Dla uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu w UHD, 4K lub HDR odpowiednie jest połączenie przez HDMI 2.0a i wyższe. Należy stosować HDMI 2.1 lub wyższy od 120Hz odświeżania w 4K.
VGA:
Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do analogowej transmisji obrazu. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu do pozostałych połączeń analogowych oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji.
DisplayPort:
Złącze DisplayPort to połączenie zgodne ze standardem VESA, służące do przesyłania danych obrazu i dźwięku. Oprócz szyfrowania HDCP, obsługiwane jest również DPCP. Ze względu na niewielkie rozmiary, złącze to jest najczęściej stosowane w notebookach. Dodatkowym małym wariantem jest MiniDisplayPort, który jest wykorzystywany przede wszystkim w urządzeniach Apple.
DVI:
DVI (Digital Visual Interface) to interfejs służący do przesyłania danych wideo. Przez DVi-A można przesyłać tylko sygnały analogowe, przez DVI-D tylko sygnały cyfrowe, a przez DVI-I oba rodzaje sygnałów.
USB:
USB (Universal Serial Bus) służy do sterowania i zarządzania projektorem (USB-B). W niektórych urządzeniach biznesowych pliki biurowe i obrazy mogą być również prezentowane bezpośrednio za pomocą pamięci USB lub przez wejście USB (USB-A) można podłączyć mysz.
Toslink:
Połączenie Toslink jest połączeniem sygnału optycznego, które działa na zasadzie światłowodu. Służy do cyfrowej transmisji sygnałów audio. Konstrukcja optyczna oferuje mniejszą podatność na zakłócenia od zewnętrznych wpływów magnetycznych i elektrycznych. Połączenie to jest najczęściej stosowane w obszarze odtwarzaczy DVD / Blu-ray i porównywalnych urządzeń w połączeniu z amplitunerem AV, jeśli te pracują z sygnałami dts lub Dolby Digital.
YUV:
Połączenie YUV, zwane również Y Cb/Pb Cr/Pr lub połączeniem komponentowym, jest analogowym połączeniem wideo z trzema kanałami (kanałem natężenia światła i dwoma kanałami koloru). Jakościowo jest to najlepsze analogowe połączenie wideo.
Kabel komponentowy:
Złącze YUV przesyła sygnały analogowe trzema przewodami (Y=czarny i biały UV=kolory). YUV służy do transmisji HDTV i jest kompatybilny np. z Cinch.
S-Video:
Połączenie S-Video jest również nazywane połączeniem S-VHS lub Hosiden. W porównaniu do połączenia wideo Cinch pracuje z dwoma kanałami (jasność/kolor). Pod względem jakości jest nieco lepiej niż w przypadku połączenia wideo Cinch, ale są też ograniczenia. Można je tłumaczyć podatnością sygnału, co przejawia się np. w zniekształceniach obrazu.
Cinch:
Połączenie wideo cinch jest również nazywane połączeniem kompozytowym. Aby łatwiej było go rozpoznać, zazwyczaj jest on obszyty żółtym kolorem. Ponieważ transmisja odbywa się tylko jednym kanałem, jakość obrazu jest na niskim poziomie.
D-Sub15:
Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do przesyłania obrazu w sposób analogowy. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu z innymi złączami analogowymi oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji.
RS232:
Interfejs RS232 może być używany do sterowania lub zarządzania projektorem.
Mini Jack:
Za pomocą jednopinowego Mini Jack można przesyłać monofoniczne sygnały audio, za pomocą dwupinowego stereo sygnały audio, a za pomocą trzypinowego stereo sygnały audio i dane obrazu.
Scart:
Scart to złącze, które można wykorzystać do przesyłania analogowych sygnałów audio i wideo. Jest on kompatybilny z innymi złączami analogowymi, takimi jak RCA czy S-Video.
ARC:
Kanał zwrotny audio, zwany również ARC lub audio return channel, został wprowadzony wraz z wersją HDMI 1.4 w celu zmniejszenia ilości okablowania pomiędzy komponentami HDMI. Kanał zwrotny audio biegnie przez istniejący kabel HDMI. Dlatego nie trzeba już podłączać dodatkowego kabla dla dźwięku. Oba urządzenia muszą jednak obsługiwać ARC. Wszystkie formaty plików audio, które są również przesyłane przez interfejs SPDIF, mogą być przesyłane przez kanał zwrotny audio. Należą do nich Dolby Digital, Digital Theatre Sound i PCM audio. Przykładowo, połączenie pomiędzy telewizorem (w tym odbiornikiem) a amplitunerem AV może być wykonane za pomocą kabla HDMI. Dźwięk z telewizora jest przekazywany za pomocą kabla HDMI. Wcześniej dla sygnałów audio wymagany był dodatkowy kabel cyfrowy (koncentryczny lub Tos-Link).
- Produkty
- Projektor
- Projektory
- Projektory wg marki
- Projektory Epson
- Projektory Acer
- Projektory Optoma
- Projektory Benq
- Projektory LG
- Projektory Samsung
- Projektory Sony
- Projektory ViewSonic
- Projektory Panasonic
- Projektory NEC
- Projektory XGIMI
- Projektory Infocus
- Projektory ScreenPlay
- Projektory JVC
- Projektory Asus
- Projektory i3
- Projektory Philips
- Projektory Vivitek
- Projektory wg zakresu zastosowania
- Lampy do projektorów
- Akcesoria do projektorów
- Ekrany projekcyjne
- Wyświetlacze
- Monitory dotykowe
- Monitory
- LED Walls
- Łączność
- Systemy uchwytów
- Systemy videokonferencyjne
- Zestawy słuchawkowe
- Wizualizery
- Audio
- Tablice i meble
- Akcesoria
- Projektor
- Rozwiązania
- Nasze usługi
- Doradca i aktualności
- Konsultacja
5 Produkty
Sortuj według:
Sie sind auf der Suche nach einem erstklassigen Beamer für Ihr Heimkino oder für Ihre Business-Präsentationen? Dann sind Sie bei uns genau richtig! In unserer JVC Beamer Kategorie finden Sie eine große Auswahl an hochwertigen Beamern für jeden Bedarf.
Unser JVC Beamer 4K ist ein wahrer Alleskönner. Mit seiner außergewöhnlichen Bildqualität und Leistung werden Sie in eine neue Welt des visuellen Erlebens eintauchen. Die Kombination aus 4K- und HDR-Technologie sorgt für gestochen scharfe Bilder und lebendige Farben. Das JVC Beamer Heimkino ist perfekt für Film- und Serienabende im heimischen Wohnzimmer. Erleben Sie Kinoatmosphäre in den eigenen vier Wänden! Aber auch für Businesskunden und öffentliche Einrichtungen wie Schulen ist der JVC Beamer eine ausgezeichnete Wahl. Präsentationen und Schulungen werden mit dem JVC Beamer Full HD zu einem visuellen Highlight.
Was macht den JVC Beamer so besonders? Anders als andere Beamer auf dem Markt, bietet der JVC Beamer eine einzigartige Kombination aus Bildqualität, Helligkeit und Kontrast. Mit seiner 4K-Technologie und HDR-Unterstützung bietet er ein unvergleichliches Erlebnis für die Augen. Außerdem ist er mit einer hohen Anzahl an Anschlüssen ausgestattet, was eine einfache und flexible Nutzung ermöglicht.
Bei uns können Sie nicht nur den JVC Beamer kaufen, sondern auch von unseren umfangreichen Serviceleistungen profitieren. Wir bieten Ihnen einen Montageservice, der Ihnen Zeit und Mühe spart. Auf Wunsch liefern wir Ihnen Ihren neuen Beamer direkt bis vor Ihre Haustür.
Und das ist noch nicht alles! Wir bieten Ihnen auch passendes JVC Beamer Zubehör wie Deckenhalterungen und Fernbedienungen an, um die Nutzung Ihres Beamers zu optimieren.
Wir sind stolz darauf, Ihnen diese hervorragende Produktreihe anbieten zu können. Unsere Beamerserie bietet eine beeindruckende Leistung und unvergleichliche Bildqualität. Jeder JVC Beamer ist ein erstklassiges Produkt, das speziell dafür entwickelt wurde, Ihnen eine außergewöhnliche Erfahrung zu bieten.
Insgesamt ist der JVC Beamer ein Produkt, das mit seiner Leistung, Bildqualität und Flexibilität überzeugt. Mit unserem umfangreichen Angebot an JVC Beamern und Zubehör, sowie unseren Serviceleistungen, sind wir Ihre erste Wahl für hochwertige Audio- und visuelle Produkte. Bestellen Sie jetzt Ihren neuen JVC Beamer und erleben Sie unvergessliche Augenblicke!